Bruger du meget tid på online casino, poker, betting og lignende, så sidder du meget stille. Selvom du måske nok kan få pulsen op en gang imellem, så kan det ikke sammenlignes med fysisk aktivitet. Du sidder på din flade og aktiverer ikke dine store muskelgrupper.

Vil du holde dig sund og i god form, skal du sørge for at få motion hver dag. Du skal have pulsen op, og du skal bruge dine muskler.

De to ting behøver ikke modarbejde hinanden. Du kan udnytte dine gevinster fra poker og betting til motionsudstyr. Noget motionsudstyr kan du bruge hjemme foran computeren, så du stadig kan spille. Du kan også få den sidegevinst ud af motionen, at du tænker bedre og dermed kan spille bedre.

Få daglig motion

Casino og gambling er en stillesiddende beskæftigelse. Det kan godt få pulsen lidt op, men det tæller ikke med i de anbefalede daglige 30 minutters fysisk aktivitet. Du er nødt til at rejse dig fra computeren og få gang i kroppen.

Hvis du ikke rører dig hver dag, har det en sundhedsmæssig konsekvens i samme størrelse, som hvis du ryger. Du bliver generelt lettere syg, og du risikerer at få nogle alvorlige sygdomme som fx hjerte-kar-sygdomme.

Du behøver dog ikke at planlægge en daglig tur til et fitnesscenter. Du kan sagtens lave styrketræning hjemme. Med ganske lidt udstyr, fx et par billige kettlebells, kan du klare styrketræningen inden for dine egne fire vægge.

Vil du gerne lidt ud og få lidt frisk luft som bonus, kan du gå. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at man går 10.000 skridt hver dag. For at få en idé om, hvor tæt på det tal du kommer, skal du bruge en skridttæller. Du kan få hjælp til at finde den rette skridttæller hos CSL.

Invester din gevinst i motionsudstyr

Bruger du mange timer på gambling og spil, tjener du nok også gode penge på det. De penge kan være ekstra lommepenge for dig, en opsparing til rejser og andet – eller ligefrem din indtægt. Det kan også være, at du investerer dem. Nogle af dem kan du vælge at investere i din sundhed. Det vil du blive glad for i det lange løb. Anskaf dig noget fedt udstyr, der motiverer dig til at være aktiv hver dag.

Du skal huske både kredsløbs- og styrketræning. Begge dele kræver ikke andet end din krop, men det rigtige udstyr kan motivere dig til at komme i gang og holde ved. Hvis du er rigtig glad for dit udstyr, kan det også ligefrem blive en fornøjelse at bruge det.

Kredsløbstræningen kan du klare med løb eller gang. Køb dig nogle gode sko og noget behageligt tøj, så det ikke holder dig tilbage. Køb også en skridttæller, så du kan sætte dig nogle daglige eller ugentligt mål. Du kan så løbende kigge på tallet og se, hvor tæt på målet du er.

Styrketræningen kan du sagtens klare hjemme, og det kræver ikke en masse store maskiner. Et sæt kettlebells fylder ikke ret meget, men kan få dig langt i din styrketræning. Du kan starte med et træningsprogram for nybegyndere og med tiden bygge mere til.